Jump to content
Καλός Ηρθες Guest!

Καλός ήρθες στο mysat. Κανε μια εγγραφη τώρα για να αποκτήσεις και εσυ πρόσβαση σε όλα τα χαρακτηριστικά και περιοχές του forum. Μόλις εγγραφείς και συνδεθείς, θα μπορείς να δημιουργήσεις θέματα, να απαντήσεις σε υπάρχοντα θέματα και πολλά ακόμα. Είναι επίσης γρήγορη και εντελώς δωρεάν. Εσύ τι περιμένεις;

neoktistos

Βλάβη Σε Μοτέρ Diseqc 1.2 (Moteck Sg2100A).‏

Rate this topic

Recommended Posts

Καλησπέρα σας.

 

 

Μετά από την απόπειρα να περιηγηθώ στο ανατολικό τόξο της εγκατάστασής μου κι από δική μου επιμονή (καί ευθύνη),

το μοτέρ (Moteck SG2100A) "κρέμασε" ή καλύτερα "κόλλησε" στη δεξιά μεριά, όπως κοιτάς από μπροστά το κάτοπτρο.

 

Από 'κείνη τη στιγμή, δεν λειτούργησε ξανά κι ας έκανα επαναφορά ("reset") με μια βελόνα στο μοτέρ,

δίπλα στο σημείο που αναβοσβήνει η ενδεικτική λυχνία του.

 

Να τονίσω πως, όταν χρησιμοποιούσα τη βελόνα, δεν αναβόσβηνε πορτοκαλί όπως γινότανε πριν.

Έτσι, έβγαλα το μοτέρ από τη βάση, ρύθμισα το κάτοπτρο στον Astra, στις 19 μοίρες και το πήρα για να το ανοίξω.

 

 

Μια παρένθεση : 

 

 

Δεν θυμάμαι από πότε (ίσως από τότε που επισκευάστηκε με κόλληση από τεχνικό) αλλά όπως γνωρίζετε, στο αριστερό μέρος

της επαφής με το LNB, υπάρχει ένα μαύρο μπουτόν, όπου πατώντας το, δίνει τη δυνατότητα

να κινεί το κάτοπτρο (πάντα μ' ανοιχτό το δέκτη).

Κι αυτό επίσης σταμάτησε να λειτουργεί κανονικά, εδώ και καιρό.

 

Τέλος παρένθεσης.

 

 

Τελικά, άνοιξα το μοτέρ και αποσυναρμολογώντας το, κατάφερα να γυρίσω το σωλήνα (μπράτσο). 

Δεν το πέτυχα βέβαια στο σημείο "0", αλλά περίπου στις "5" ~ "10" μοίρες ανατολικά,

κάτι που ευελπιστούσα να το διόρθωνα μέσω του δέκτη. 

 

Στη συνέχεια, αφότου το έκλεισα, δοκίμασα (μέσα στο σπίτι βέβαια) να το φέρω στη θέση "0",

επιλέγοντας "κίνηση προς δυτικά" καί με τους δύο τρόπους, όμως δεν κουνιόταν το μπράτσο.

 

Είτε στη κίνηση βήματος (σιγά-σιγά δηλαδή), είτε στη "συνεχής κίνηση" πατούσα από το τηλεχειριστήριο το πλήκτρο,

ο ήχος του μηχανισμού, ακουγότανε διακοπτόμενος!

 

Όμως, όταν επέλεγα να πάει μόνο του, στο "0", ακουγόταν συνέχεια ο μηχανισμός,

λες και δούλευε κανονικά, αλλά το μπράτσο ήταν ακίνητο.

 

Συνοψίζοντας, θα ήθελα να μου απαντήσετε εν τέλει:

 

 

α) Mε ποιό τρόπο (ή αν πρέπει) να συμπληρώσω, το γράσο αν χρειαστεί;

β) Καθώς έβγαζα όλα τα μέρη του κυκλώματος του μοτέρ (ευτυχώς χωρίς να κόψω τα καλωδιάκια),

    έβγαλα ή μάλλον μού 'πεσαν τα μικρά γρανάζια, όπου τα δύο από τα τρία -αν θυμάμαι καλά- είναι πλαστικά.

    Μήπως κι αυτό παίζει το ρόλο του, δηλαδή η σειρά τοποθέτησή του;

γ) Τί βλάβη μπορεί να έχει είτε το μαύρο μπουτόν είτε και η λυχνία λειτουργίας του μοτέρ;

 

Αυτά. 

 

 

Συγχωρέστε με, για το μακροσκελές μήνυμα.

 

Επίσης, αν θέλετε, τις επόμενες ημέρες θ' ανεβάσω

και -θέλω να πιστεύω- πιό κατατοπιστικές φωτογραφίες.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Παραθέτω φωτογραφίες, για να κατατοπίσω καλύτερα το θέμα.

 

Στη πρώτη φωτογραφία, αναφέρομαι στο ένα (εξωτερικό) σκέλος του προβλήματος (ενδεικτική λυχνία και reset). image.jpg

 

Στη δεύτερη φωτογραφία, το δεύτερο εξωτερικό σκέλος, που έχει να κάνει με το μαύρο μπούτον (δεν λειτουργεί).

image.jpg

 

Στη συνέχεια, παραθέτω φωτογραφίες από το εσωτερικό μέρος του μοτέρ.

image.jpg

 

Και τέλος με το εσωτερικό μέρος, εδώ είναι τα γρανάζια (το ένα σίγουρα πλαστικό -άσπρο αν διακρίνεται καλά).

 

image.jpg.

 

Θα σταθώ πάνω στο τελευταίο:

Όταν το ξανάνοιξα σήμερα, μου έπεσαν τα γρανάζια, με αποτέλεσμα να μην προλάβω να προσέξω πως ήταν πριν.

Τελικά, μετά από πολλή προσπάθεια, τα τοποθέτησα, όμως μου φαίνεται σαν να μην τα έβαλα σωστά.

 

Στο μεταξύ, το μοτέρ δουλεύει όπως το περιέγραψα στο πρώτο μήνυμα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλησπερα. Είναι αρκετά δύσκολο να κάνουμε οποιαδήποτε πρόβλεψη για το προβλημα σου μέσα από το pc.!!!

 

Tώρα αν οπως λες ουτε το ενδοτικο led δεν άναβε ούτε και με το Μπουτον δεν γύριζε τοτε η υπαρχει βλάβη στην πλακέτα του μοτέρ, η κάτι με το καλώδιο που κατεβαίνει στον δεκτη, κακή επαφή ίσως? Γιατί αν δεν πάρει ρεύμα (τάση) από τον δέκτη, το μοτέρ φυσικά δεν γυρίζει. Οτι αφορά τα γρανάζια αφού λες οτι τώρα το μοτέρ ναι μεν γυρίζει αλλα οχι το μπράτσο του, τοτε κάτι έχεις βάλει ανάποδα η κάτι εχει σπάσει. Δεν ξέρω αλλα δύσκολα το βλεπω να επισκευαστεί..

 

Θα κοιτάξω αύριο νομιζω οτι κάπου εχω στην άκρη ένα μοτερ για να ανεβασω φώτο με τα γρανάζια. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλησπέρα Δημήτρη.

Αν θέλεις, ανεβάζω την τελευταία φωτογραφία.

Για την ενδεικτική λυχνία, κανονικά άναψε πράσινο χρώμα κατά τη λειτουργία με το δέκτη. Μόνο όταν ήθελα να κάνω Reset με τη βελόνα, εκεί που περίμενα ν' ανάβει πράσινο-πορτοκαλί (αν θυμάμαι σωστά τη λειτουργία), ήταν συνέχεια πράσινο.

Για το καλώδιο, έχω τις επιφυλάξεις μου, βέβαια (όχι καλή σύνδεση κ.τ.λ.), εν τούτοις, το είχα ξαναχρησιμοποιήσει.

Για τη πλακέτα: Ήμουν αρκετά προσεκτικός και ειδικά στις συνδέσεις των καλωδίων.

Τί ακριβώς υγρό να βάλω και με ποιόν τρόπο;

Υπάρχουν οδηγίες (π.χ. Βίντεο ή αρχείο οδηγιών) στο διαδίκτυο;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το reset γινετε με κρατημένο το μπουτόν που αναφέρεις για μερικά sec μέχρι να σταματήσει να αναβοσβήνει. Αν δεν το κάνει αυτό ίσως να εχει προβλημα το μπουτόν τίποτα από υγρασία. Όταν λες υγρό για που?? πάνω στα γρανάζια? εχει θελει γράσο διαρκείας που βάζουν και στα ρουλεμάν. Για video που να δειχνει το μοτέρ πως συναρμολογειτε δεν εχω δει, θα το κοιτάξω αύριο μήπως βρω κάτι. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τελικά τι έγινε με το μοτέρ σου ; 

Το έφτιαξες ; Αγόρασες άλλο ; 

Τι έκανες τελικά ; 

 

Πόσο καιρό ( Χρονικό Διάστημα ) το είχες πριν πάθει ότι έπαθε ;

 

Έχω το ίδιο μοτέρ, εδώ και 3 μήνες περίπου!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τελικά τι έγινε με το μοτέρ σου ; 

Το έφτιαξες ; Αγόρασες άλλο ; 

Τι έκανες τελικά ; 

 

Πόσο καιρό ( Χρονικό Διάστημα ) το είχες πριν πάθει ότι έπαθε ;

 

Έχω το ίδιο μοτέρ, εδώ και 3 μήνες περίπου!

Καλησπέρα, φίλε μου.

Το μοτέρ, το έχω πάνω από μια δεκαετία.

Είναι η δεύτερη βλάβη που έπαθε.

Η πρώτη είχε να κάνει με την σύνδεση προς το δέκτη (είχε ξεκολλήσει η επαφή που συνδέεται ο κονέκτορας με το καλώδιο από το "βγάλε-βάλε" των μικρορυθμίσεων).

Όχι, δεν βρήκα το χρόνο ν' ασχοληθώ μ' αυτό (βλέπεις... είναι η εποχή των κερασιών).

Επίσης, έχω πρόβλημα και με το μαύρο κουμπάκι του μοτέρ.

Κατά τ' άλλα, είχα ανοίξει το μοτέρ και κατάφερα να γυρίσω το σωλήνα (ήταν γυρισμένος, τέρμα στο ανατολικό όριο) που στηρίζεται το κάτοπτρο (πλέον, το έχω συντονίσει προσωρινά στον ASTRA 1).

Πάντως, είμαι αρκετά ικανοποιημένος από τη λειτουργία του.

Έκανες την καλύτερη επιλογή, ειδικά αν έχει μεταλλικά γρανάζια.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Έχει μεγάλη αβαρία ( όπως λένε και οι ναυτικοί ). 

Στην θέση σου ( αν και δεν ξέρω τα οικονομικά σου ) θα αγόραζα άλλο, και μάλιστα δύο τρία να τα έχω καβάντζα. 

 

Το δικό μου είναι με πλαστικά γρανάζια, και το έχω ζευγαρώσει με το κάτοπτρο TRIAX που είχα στις 26Ε. 

Αλλά τώρα θέλω να το ζευγαρώσω με το OP 120 Gibertini που έχω και κάθετε. Αλλά θέλει το OP 120 Gibertini κάποιο κόψιμο στο πίσω μέρος στην βάση του κατόπτρου για να μην βρίσκει το μοτέρ. Θέλει δουλειά δηλαδή. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×